Home / اخبار / گران قیمت ترین خودروهای بازار ایران

گران قیمت ترین خودروهای بازار ایران

بازار خودروی ایران در نوع خود یکی از خاص ترین ها در جهان است، قواعد حاکم در این بازار بسیار متفاوت از نقاط دیگر دنیا بوده و کشف  اصول آن کاری تقریبا غیر ممکن است. با وجود فیلترهای مختلف برای ورود خودروهای خارجی، گهگاه خودروهای بسیار خاصی با روش های نه چندان واضح از این فیلترها عبور کرده و روانه خیابان و نمایشگاه های شمال شهر می شوند.

 

خودروهای خاصی که اینگونه به داخل کشور راه یافته اند، بهای بسیار نجومی پیدا کرده و چندین برابر قیمت دلاری ارزش ریالی دارند.

در کنار نیم نگاهی به این مساله که آیا این اتومبیل ها در برابر بهای پرداختی ارزش واقعی دارند یا خیر قصد داریم به ۱۰ مورد از گران ترین خودروهایی که با پلاک ملی رویت شده اند بپردازیم.

رتبه دهم مازراتی گیبلی

 

گیبلی یک سدان لوکس ایتالیایی است که برای اولین بار در نمایشگاه خودروی شانگهای در سال ۲۰۱۳ رونمایی شد. این خودرو در مدل پایه به یک موتور ۳ لیتری توربو مجهز شده که توانایی تولید ۳۴۵ اسب بخار قدرت را دارد؛ این موتور اگر چه توسط مازراتی طراحی شده اما مونتاژ کننده آن فراری است.

 

نکته جالب در مورد گیبلی قیمت فوق العاده بالای آنست؛ در حالی که قیمت آن در خارج حدود ۷۰ هزار دلار است، در داخل قیمتی نجومی پیدا کرده و ۱٫۸ میلیارد تومان ارزش گذاری شده است.


رتبه نهم مازراتی گرن کابریو S

 

در نمایشگاه ژنو سال ۲۰۱۳، مازراتی نسخه ویژه از گرن کابریو را معرفی کرد که نسبت به نسخه معمولی عملکرد و هندلینگ بهتری داشت.

این خودرو به همان موتور ۴٫۷ لیتری مجهز شده بود اما با این تفاوت که توان خروجی آن ۱۰ واحد افزایش یافته و به ۴۵۰ اسب بخار رسیده بود. این کوپه بسیار لوکس که چهار صندلی دارد، مجهز به سقف تبدیل پذیر بوده و مالکان آن می توانند در فصل بهار با باز کردن سقف از هوای مطبوع نهایت لذت را ببرند.

 

گرن کابریو S در بازارهای جهانی زیر ۱۵۰ هزار دلار قیمت دارد، اما با این حال قیمت آن در داخل کشور حدود ۱٫۹ میلیارد تومان می باشد.


رتبه هشتم مازراتی کواتروپورته GT S

 

کواتروپورته دیگر سدان فوق العاده لوکس ایتالیایی است که با پلاک ملی در کشور تردد می کند. نسل پنجم این خودرو که بین سال های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۲ تولید شده در سال ۲۰۰۹ مورد بازنگری و بروزآوری قرار گرفته است.

این اتفاق باعث شد موتور ۴٫۲ لیتری جای خود را به موتور ۴٫۷ لیتری V8 که با همکاری فراری ساخته شده بدهد. با این موتور ۴۳۴ اسب بخاری کواتروپورته GT S شتاب ۵٫۱ ثانیه ای دارد که آن را به یکی از سریع ترین خودروهای موجود در کشور تبدیل می کند.

 

نسخه GT S که سریع ترین و لوکس ترین عضو خانواده کواتروپورته است قیمتی کهکشانی پیدا کرده و تا ۱٫۹۵ میلیارد تومان پیش رفته، این در حالیست که قیمت آن در بازارهای بین المللی رقمی در حدود ۱۳۵ هزار دلار تعیین شده که حتی با احتساب تعرفه های گمرکی و مالیات های مربوطه باید رقمی در حدود ۸۰۰ الی ۹۰۰ میلیون تومان در ایران تمام شود.

بنابراین مشخص نیست که قیمت ۱٫۹۵ میلیارد تومانی مازراتی کواتروپورته در بازار ایران، با چه فرمولی به دست آمده است.


رتبه هفتم مازراتی گرن توریسمو ام سی استراداله

 

ام سی استراداله پاسخ مازراتی به درخواست هایی مبنی بر ارایه یک مدل ایرودینامیک تر، سبک تر و قدرتمندتر از گرن توریسمو بود که برای اولین بار در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۰ در معرض عموم گذاشته شد.

این کوپه لوکس با شتاب حدود ۴٫۵ ثانیه ای در زمره پرشتاب ترین خودروهای موجود در بازار ایران بوده و توانایی رسیدن به حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت را دارد.

 

گرن توریسمو ام سی استراداله با بهای جهانی حدود ۱۳۵ هزار دلار، در ایران برچسب قیمتی برابر با ۱٫۹۸ میلیارد تومان خورده است.


رتبه ششم ب ام و i8

 

ب ام و i8 یکی از محبوب ترین خودروهای آلمانی موجود در بازار ایران است. این خودروی اسپورت هیبریدی که بر اساس کانسپت Vision Efficient Dynamics ساخته شده، با پیشرانه مدرن خود شتاب ۴٫۴ ثانیه ای داشته و تنها به ۲٫۱ لیتر سوخت در ۱۰۰ کیلومتر نیاز دارد.

در بازارهای بین المللی قیمت i8 چیزی در حدود ۱۴۱ هزار دلار می باشد، اما قیمت این خودرو در داخل با در نظر گرفتن تعرفه هیچ تناسبی با قیمت دلاری نداشته و بسیار گران تر معامله می شود.

 

نمونه های موجود در ایران تا ۲ میلیارد تومان قیمت دارند و این قیمت درحالیست که شرکت وارد کننده محصولات ب ام و در ایران،  i8  را در فهرست خودروهای خود ندارد و هیچ گونه خدماتی روی آن ارائه نمی دهد، با این وجود قیمت واقعی این سوپرکوپه هیبریدی می توانست رقمی در حدود ۷۰۰ میلیون تومان باشد.


رتبه پنجم ب ام و M6

 

باید روی هر خودرویی از کمپانی ب ام و که حامل نشان M است، حساب ویژه ای باز کرد. نیرو بخش نسل سوم سری M6 یک موتور ۴٫۴ لیتری هشت سیلندر توئین توربو است که توانایی تولید ۵۶۰ اسب بخار قدرت را دارد.

با این خروجی بالا M6  در عرض ۴٫۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کرده و نام خود را به عنوان یکی از پرشتاب ترین خودروهای موجود در ایران مطرح می کند.

 

ب ام و M6 قیمتی در حدود ۱۱۵ هزار دلار دارد، با این حال در داخل کشور قیمت ۲٫۱۵ میلیارد تومانی را تجربه کرده است.


رتبه چهارم مرسدس بنز S500

 

کاخ متحرک مرسدس بنز از سال ۲۰۱۴ وارد ششمین نسل خود شد. نمونه هایی از این نسل که با کد W222 شناخته می شود، به داخل کشور ما نیز راه یافته و با پلاک ملی در خیابان ها دیده شده است.

نسخه S500 به یک موتور ۴٫۷ لیتری توربو مجهز شده که توانایی تولید ۴۵۰ اسب بخار قدرت را دارد. شتاب صفر تا ۱۰۰ این اتومبیل بسیار لوکس حدود ۵ ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن همانند اکثر محصولات آلمانی در ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.

این خودرو برای پیمایش مسافت ۱۰۰ کیلومتر در حالت ترکیبی به ۸٫۶ لیتر سوخت نیاز دارد؛ میزانی که مشابه مصرف سوخت محصولات داخلی با موتورهای ۱٫۸ لیتری است!

 

S500 آنسوی مرزها حدود ۹۵ هزار دلار قیمت دارد، اما پس از اجرایی شدن قانون منع واردات خودروهای لوکس، قیمت این خودرو لوکس در داخل به رقم باورنکردنی ۳٫۰ میلیارد تومان رسید و پس از گذشت دو سال، هم اکنون نیز نمونه های کارکرد پایین آن حدود ۲٫۸ میلیارد تومان معامله می شوند.


رتبه سوم بنتلی کانتیننتال جی تی

 

حضور خودرویی از برند بنتلی در ایران یک اتفاق بسیار نادر است، چرا که این برند هیچ نمایندگی در کشور نداشته و بر خلاف آلمانی ها سابقه ای هم در تاریخ خودروی ایران ندارد.

نسل دوم کانتیننتال جی تی با موتورهای ۱۲ و ۸ سیلندر ارایه شد؛ نمونه وارد شده به کشور دارای موتور ۸ سیلندر ۴ لیتری به قدرت ۵۰۰ اسب بخار است.

این موتور به تکنولوژی غیرفعال کردن سیلندرها مجهز شده که باعث کاهش مصرف سوخت تا ۸ درصد می شود. شتاب این کوپه لوکس ۴٫۸ ثانیه و حداکثر سرعت آن هم به ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت می رسد.

 

تخمین قیمت این خودرو کار بسیار مشکلیست، زیرا تا آنجایی که اطلاع داریم تنها بنتلی موجود با پلاک ملی در خیابان های کشور محسوب می شود؛ اما با توجه به قیمت تقریبا ۲۰۰ هزار دلاری، خاص بودن و مقایسه آن با سایر خودروهای موجود در این لیست می توان قیمتی در حدود ۴ میلیارد تومان برای آن متصور شد.


رتبه دوم مرسدس بنز SLS AMG Black Series

 

مرسدس بنز SLS AMG Black Series گونه ارتقا یافته و بهینه تر شده SLS AMG است. در کنار بهسازی انجام شده در ظاهر خودرو به منظور پایداری و ایرودینامیک بهتر، توان خروجی موتور ۶٫۲ لیتری نیز از ۵۶۳ به ۶۲۲ اسب بخار افزایش پیدا کرده است.

شتاب ۰ تا ۶۰ مایل این سوپر اتومبیل آلمانی ۳٫۵ ثانیه بوده و در مسیر مستقیم توانایی رسیدن به حداکثر سرعت ۳۱۵ کیلومتر در ساعت را دارد.

 

مدل پایه این سری در بازارهای بین المللی قیمتی در حدود ۲۷۵ هزار دلار دارد، اما در بازار داخلی قیمت آن رقمی اعجاب انگیز در حدود ۵٫۵ میلیارد تومان است.


رتبه اول فراری ۴۵۸ ایتالیا

 

حضور یکی از محصولات روز فراری در سطح خیابان های ایران چیزی همانند یک رویا بود، اما با حرف و حدیث های فراوان سرانجام این اتفاق افتاد. از روز اولی که این خودروی استثنایی وارد کشور شد، تصاویر آن در فضای مجازی به شدت سر و صدا کرد.

این خودروی اسپورت ایتالیایی به یک موتور ۴٫۵ لیتری هشت سیلندر V شکل مجهز شده که قادر به تولید ۵۶۲ اسب بخار قدرت می باشد. با شتاب ۳ ثانیه ای می توان لقب پرشتاب ترین خودروی خیابانی کشور را به این فراری اعطا کرد، در صورت فراهم بودن مسیر مستقیم نیز ۴۵۸ ایتالیا تا ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت سرعت خواهد گرفت که از این بابت نیز سرآمد است.

 

فراری ۴۵۸ ایتالیا با قیمت حدود ۸٫۵ میلیارد تومان گران ترین خودروی موجود در کشور است.این در حالیست که در بازارهای بین المللی خریداران این خودرو باید رقمی در حدود ۲۵۰ هزار دلار پرداخت کنند.


مقایسه قیمت دلاری و ریالی خودروهای موجود در این لیست نشان می دهد که قاعده و اصول ثابتی در قیمت گذاری این نوع از اتومبیل ها دخیل نیست.

ذکر این نکته ضروریست که به دلیل نبود امکان دسترسی به همه خودروهای گران قیمت موجود در کشور و همچنین وجود مجراهای مختلف برای ورود خودروهای خاص، شاید اشکالاتی به این لیست وارد باشد؛ اشکالاتی مثل قیمت دقیق و حضور خودروهایی گران قیمت تر از موارد اشاره شده در آن.

برای مثال خودروهایی مانند هامر H3، فورد ماستنگ، نمونه معمولی مرسدس بنز SLS و ب ام و ۷۶۰ LI یا برخی مدل های رنجرور در تعداد معدود در ایران شماره گذاری شده اند اما قیمت دقیق آنها مشخص نیست و بعضا ممکن است بیش از ۱٫۵ میلیارد تومان معامله شوند.

 

به هرحال شکی نیست که خودروهای حاضر در این لیست بسیار گران تر از ارزش واقعی خود در ایران قیمت خورده اند. دلیل اصلی این امر را می توان در انحصار ایجاد شده، عدم حضور رسمی خودروسازان بین المللی در ایران، نبود نظارت بر قیمت خودروهای وارداتی و البته خریدارانی دانست که چشم بسته هر رقمی را تنها با هدف متفاوت بودن، پرداخت می کنند!

About wolverine

Check Also

کار کردن با اپلیکیشن پیش از نصب

کار کردن با اپلیکیشن پیش از نصب

قابلیت کار کردن با اپلیکیشن پیش از نصب در ویندوز 10 کار کردن با اپلیکیشن …

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
Notify of
Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE