Home / آموزش / ۵ تا ترفند کاربردی واسه کاربرای حرفه‌ای مایکروسافت آفیس

۵ تا ترفند کاربردی واسه کاربرای حرفه‌ای مایکروسافت آفیس

۵Applied-Trick-Of-Microsoft-Office-Logo

 

همتون میدونین آفیس که محصولی از مایکروسافته واقعا هیچ همتایی نداره. گوگل با بعضی ابزاراش و حتی اپل با iWorks قصد رقابت باهاشو دارن؛ اما مجموعه‌ی آفیس سال‌هاس، که با قدرت تموم مقابل همه ی رقیباش ایستاده . دونستن نحوه‌ی کار با بعضی از نرم‌افزار‌های آفیس معمولا یه پیش‌نیاز واسه بعضی شغل‌ها به حساب میاد و اگه کار با این برنامه‌ها رو بهتر بلد باشین شانستون واسه گرفتن شغل مورد نظر و البته موثر واقع شدن توی شغلای مورد نظر بیشتر میشه. مودم ها چند تا نکته در خصوص ورد (Word)، اکسل (Excel) و پاورپوینت (PowerPoint)  رو واستون جمع‌آوری کرده و توی ادامه ی این پست  ۵ تا از بهترین‌ها شو واستون شرح میده.

۱-جمع‌وجور کردن متنای طولانی توی Word :

خوندن نوشته‌های طولانی حتی با وجود داشتن فهرست مطالب بازم سخته . اگه شما توی نوشتتون از فهرست استفاده کردین یا یه جور دیگه بگیم از قابلیت Heading بین نوشته تون استفاده کردین، این نکته‌ی آموزشی و دنبال کنین. این قابلیت، کار بیشتری از منظم کردن بخش‌هایی از نوشته‌تون انجام می‌ده.برای انجام این کار توی سر برگ home توی ستون paragraph دکمه ی کوچیک paragraph setting رو بزنین و روبروی outline level تیک گزینه ی collapse by default رو فعال کنین.

 

۵Applied-Trick-Of-Microsoft-Office-(1)

به کمک این ویژگی می‌تونین بخش‌هایی از متنو اصطلاحا Collapse کنین. شما می‌تونین کاری کنین که یه Heading هنگام باز شدن مطلب به‌صورت خودکار Collapse بشه.

۲-اتصال دو تا سلول از دو تا فایل Excel متفاوت (Cross Reference و Link Cells) :

اون چیزی که Excel و در واقع اون چیزی که تمام برنامه‌های آفیسو عالی می‌کنه تعامل یکپارچه‌ی آن‌ها با همدیگه اس . یه قابلیت معمولی که ممکنه یه روز بهش آن نیاز داشته باشین، قابلیت لینک کردن سلول‌ها بین دوتا فایل Excel جداگانه اس.

 

۵Applied-Trick-Of-Microsoft-Office-(2)

۳- باز کردن فایلای CSV توی Excel :

برنامه‌یExcel فایلای CSV رو درست باز نمی‌کنه چون به‌صورت پیش‌فرض برنامه واسه تشخیص ویرگول به عنوان یه حایل تنظیم نشدن. اینم روشی واسه اینکه Excel رو طوری تنظیم کنین تا ویرگول‌ها رو به عنوان حایل بشناسه و فایلای CSV رو بلافاصله باز کنه.

 

۵Applied-Trick-Of-Microsoft-Office-(3)

۴- غیرفعال کردن صفحه‌ی شروع برنامه‌ی آفیس :

همه‌ی برنامه‌های آفیس یه صفحه‌ی استارت دارن که شروع به کار اپلیکیشنو نشون می‌دن. هدف این صفحه‌ها، دادنِ شکل و شمایلی مشابه ویندوز ۸ یا ۱۰ به برنامه اس ولی اگه شما از اون خوشتون نمیاد می‌تونین اونو از صفحه‌ی Options برنامه‌ی آفیس غیرفعال کنین.

 

۵Applied-Trick-Of-Microsoft-Office-(4)

۵- یه نظرسنجی زنده موقع ارایه‌ی PowerPoint داشته باشین :

پاورپوینت واسه ارایه دادن خیلی عالیه. کاربرا واسه تولید یه ارایه وقت زیادی صرف می‌کنن و اکثر امکاناتیو که این نرم‌افزار ارایه می‌ده بهره می‌برن. اما اونا خیلی وقت‌ها دوست دارن بازخورد مخاطباشونو در لحظه داشته باشن. اگه میخواین هنگام ارایه از حضار نظر‌سنجی کنین یک Add-on واسه برنامه‌ی PowerPoint وجود دارد که می‌تونه به شما کمک کنه این کارو به‌آسونی انجام بدین.

 

۵Applied-Trick-Of-Microsoft-Office-(5)

حتما این مطلب خیلی خوشحالتون کرده پس معرفی مودم ها یادتون نره 🙂

About زهرا ایمن

زهرا در رشته‌ی فناوری اطلاعات دانش آموخته و علاقه زیادی به برنامه نویسی و گذری بر اخبار روز دنیای آی تی دارد. وی مقالات از این دست را زیاد دنبال میکند و با شما به اشتراک میگذارد .

Check Also

کلیدهای میان‌بر در تلگرام دسکتاپ

کلیدهای میان‌بر در تلگرام دسکتاپ

کلیدهای میان‌بر در تلگرام دسکتاپ را بشناسید در این مقاله از مودمها قصد داریم کلیدهای …

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
Notify of
Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE